SAN FRANCISCO – Η Uber κατάφερε να «κλείσει» μέσω Διαμεσολάβησης μια μακρόχρονη νομική μάχη με τους οδηγούς στην Καλιφόρνια και τη Μασαχουσέτη, οι οποίοι ήθελαν να αναγνωριστούν από την εταιρεία ως υπάλληλοι, συμφωνώντας να πληρώσει στους οδηγούς 20 εκατομμύρια δολάρια, αλλά χωρίς να αλλάξουν το ισχύον καθεστώς τους ως ανεξάρτητων εργολάβων.
Ως μέρος της συμφωνίας, ανέφερε η Uber, αποτελεί το ότι θα αλλάξει επίσης τον τρόπο με τον οποίο αφαιρεί τους οδηγούς από την υπηρεσία καθιστώντας τη διαδικασία πιο διαφανή. Δημοσίευσε μια πολιτική που περιγράφει τον τρόπο «απενεργοποίησης» των οδηγών και είπε ότι θα δημιουργήσει έναν μηχανισμό έκκλησης, καθώς και μαθήματα για να διδάξουν στους οδηγούς πώς να βελτιώσουν την ποιότητα οδήγησης.
Ο συμβιβασμός αμβλύνει ένα πιθανώς ακανθώδες ζήτημα, καθώς η Uber αποτελεί μία εταιρεία παγκοσμίου βεληνεκούς η οποία ετοιμάζεται να βγει στις διεθνείς αγορές. Η εταιρεία, κατέθεσε εμπιστευτικά μια αρχική προσφορά τον Δεκέμβριο, η οποία αναμένεται να είναι μία από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές προσφορές τα τελευταία χρόνια και θα μπορούσε να εκτιμηθεί στα 120 δισεκατομμύρια δολάρια. Σε μια κίνηση που αποσκοπούσε στην αποκατάσταση των οδηγών και στην αναγνώριση του ρόλου τους στην οικοδόμηση της εταιρείας, η Uber σχεδιάζει να τους προσφέρει την ευκαιρία να αγοράσουν μετοχές της εταιρείας.
Σε μια δήλωση, ένας εκπρόσωπος της Uber δήλωσε ότι η εταιρεία είχε “αλλάξει πολύ” από τότε που η αγωγή κατατέθηκε το 2013. Προσθέτει: “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιτύχουμε μια διευθέτηση επί του θέματος και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να βελτιώσουμε την ποιότητα, την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια της ανεξάρτητης εργασίας.”
Ο τρόπος με τον οποίο ταξινομούνται οι οδηγοί είναι από καιρό ένα σημείο διαμάχης για την εταιρεία που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο. Ως ανεξάρτητοι εργολάβοι, οι οδηγοί δεν λαμβάνουν υγειονομική περίθαλψη ή άλλα οφέλη από την Uber, η οποία εξοικονομεί τα χρήματα της εταιρείας. Η Uber δήλωσε ότι οι οδηγοί κερδίζουν άλλα προνόμια όπως ιδιαιτέρως ευέλικτα χρονοδιαγράμματα.
Στην προκείμενη υπόθεση η Διαμεσολάβηση έλυσε τη χρόνια διαμάχη καθώς τα δύο μέρη βγήκαν κερδισμένοι από την συμφωνία που έκλεισε, με τους οδηγούς να αποζημιώνονται από την εταιρεία και την UBER να λαμβάνει εντατικά μέτρα για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας που προσφέρει αποτελώντας παράδειγμα για μικρότερες εταιρείες.
Κική Δημ. Τσουρού
Δικηγόρος LL.M., Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια