Τη Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2025, στελέχη του Οργανισμού Προώθησης Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών (ΟΠΕΜΕΔ), συναντήθηκαν με την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, στο πλαίσιο της θεσμικής του δράσης για την προώθηση της Σχολικής Διαμεσολάβησης (Peer Mediation). Τον ΟΠΕΜΕΔ εκπροσώπησαν ο Γενικός Γραμματέας κ. Νικόλας Κανελλόπουλος, η Εκτελεστική Γραμματέας κα Δέσποινα Λασκαρίδου, καθώς και η κα Νανά Παπαδογεωργάκη, Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών ΑΚΚΕΔ «Προμηθέας». Η Υπουργός υποδέχτηκε θερμά την πρωτοβουλία και ενημερώθηκε εκτενώς για τον ρόλο και τα σημαντικά οφέλη της Σχολικής Διαμεσολάβησης στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Κατά τη συνάντηση παρουσιάστηκε και παραδόθηκε επίσης στην Υπουργό το νέο βιβλίο, σε συνεργασία με την διαΝΕΟσις, με τίτλο «Η Διαμεσολάβηση στην Ελλάδα – Μία εναλλακτική μέθοδος επίλυσης διαφορών», το οποίο αποτελεί εργαλείο κατανόησης και εφαρμογής της μεθόδου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο ΟΠΕΜΕΔ, παρουσίασε την πρότασή του για την ενσωμάτωση της Σχολικής Διαμεσολάβησης στο υπό διαμόρφωση νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής βίας. Η μέθοδος αυτή, ήδη καθιερωμένη επιτυχώς σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμβάλλει ουσιαστικά στη διαχείριση και στην ειρηνική επίλυση συγκρούσεων μεταξύ μαθητών, προωθώντας παράλληλα τη δημιουργία ενός ασφαλούς, συνεργατικού και υποστηρικτικού σχολικού κλίματος. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συμμετοχική της διάσταση, η οποία ενδυναμώνει τους μαθητές και προάγει μια κουλτούρα σεβασμού και υπευθυνότητας.
Τέλος, ο ΟΠΕΜΕΔ ανέδειξε την ανάγκη της θεσμικής αξιοποίησης της Σχολικής Διαμεσολάβησης ως συμπληρωματικού εργαλείου για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, εκφράζοντας την πρόθεσή του για στενή και διαρκή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, με κοινή προσδοκία να αναπτυχθεί ένας γόνιμος διάλογος για την προώθηση των σύγχρονων, αποτελεσματικών και εφαρμόσιμων πρακτικών επίλυσης συγκρούσεων στη σχολική κοινότητα.
