Ένα ανοιξιάτικο βράδυ του 2007, η κ. Ελένη επέστρεφε στο σπίτι της από τη θεατρική παράσταση που μόλις είχε παρακολουθήσει, φορώντας «τα καλά της». Ούτε κατάλαβε το πώς, το τακούνι της σφηνώθηκε ανάμεσα στο σπασμένο πλακάκι του πεζοδρομίου και την cour anglaise.
Έπεσε άσχημα και υπέστη ένα αρκετά σοβαρό κάταγμα. Χρειάστηκαν χειρουργεία, νοσηλείες, έξοδα. Υπέφερε πολύ. Για μεγάλο διάστημα δεν μπορούσε να εργαστεί.
Από ποιόν να ζητήσει αποζημίωση; Ποιός ευθύνεται απέναντί της;
Ο Δήμος, ο παρόδιος ιδιοκτήτης, ή ο μισθωτής του καταστήματος και του υπογείου που φώτιζε η cour anglaise;
Η κ. Ελένη ξεκίνησε με υποβολή μήνυσης ώστε να σχηματιστεί η ποινική δικογραφία. Έγινε ανάκριση, διατάχθηκε πραγματογνωμοσύνη, ορίστηκε δικάσιμη, δόθηκαν αναβολές. Το 2011 υπήρξε μια πρωτοβάθμια καταδίκη. Οπότε ξεκίνησε και την πολιτική δίκη για το θέμα της αποζημίωσης. Το 2012 κατάθεση αγωγής, το 2014 η πρωτοβάθμια απόφαση, το 2015 η εκδίκαση των δύο εφέσεων, το 2016 η τελεσίδικη απόφαση. Και τώρα; Πώς θα εισπραχθεί η αποζημίωση;
Αυτή ήταν η μόνη γνωστή οδός μέχρι τώρα. Από το ατύχημα που έγινε το 2007 πέρασαν 10 χρόνια και δεν είχε τελειώσει το θέμα, δεν είχε ακόμη εισπραχθεί η αποζημίωση. Στο μεταξύ τα ιατρικά έξοδα έχουν καταβληθεί οι δικαστικές δαπάνες έγιναν, και οι δυο πλευρές διαμαρτύρονται στους Δικηγόρους τους και κάνεις, μα κανείς δεν είναι ευχαριστημένος.
Θα μπορούσε να γίνει κάτι άλλο;
Σε μία ανάλογη περίπτωση, στο εξωτερικό που η διαμεσολάβηση εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες, βρέθηκε η εξής λύση: Ορίστηκε μία αποδεκτή και από τις δύο πλευρές αποζημίωση της κ.Ελένης για τα έξοδά της, τα διαφυγόντα κέρδη και την ηθική της βλάβη και συνάμα, συμφώνησε ο αντίδικός της, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, να προσλάβει την κόρη της να εργαστεί εκεί σε μια καλή θέση.
Win – win λύση. Και όλα αυτά σύντομα, σε χρόνο παρόντα και όχι μέλλοντα. Κέρδος για όλους.
Ευγνωσία Ραφτοπούλου – Χατζηπρίμου
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω ΔΣΘ
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβητή
Συντονίστρια πύλης Διαμεσολάβησης Ωραιοκάστρου