Εξ ορισμού, οι διαφορές στον κόσμο της ψυχαγωγίας έχουν δυνητικά δημόσιες επιπτώσεις που μπορεί να επηρεάσουν δυσμενώς την δημόσια εικόνα ενός καλλιτέχνη ή τη σχέση του με τον μάνατζερ, το στούντιο που συνεργάζεται ή τον εκδότη του. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν ασταμάτητη δίψα για “ειδήσεις”  που αφορούν τον καλλιτεχνικό κόσμο λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος τους για τους «αστέρες». Ωστόσο, το ενδιαφέρον αυτό έρχεται συχνά σε αντιπαράθεση με το συμφέρον των καλλιτεχνών.

Η Διαμεσολάβηση είναι μια επιλογή που μπορεί να θέσει τέλος σε μια διαμάχη προτού αυτή βρεθεί εκτός ελέγχου. Στον κόσμο της  ψυχαγωγίας,  το πλεονέκτημα της Διαμεσολάβησης είναι η ταχύτητα και η εμπιστευτικότητα, ιδιότητες που δεν υπάρχουν στο κοινό σύστημα δικαιοσύνης. Η Διαμεσολάβηση μπορεί επίσης να παράσχει δημιουργικές και αμοιβαία αποδεκτές λύσεις που οι δικαστικές  διαμάχες δεν μπορούν.

Δύο πρόσφατα παραδείγματα περιπτώσεων Διαμεσολάβησης στον χώρο της ψυχαγωγίας είναι ενδεικτικά. Η πρώτη υπόθεση αφορούσε μια διαμάχη για την ιδιοκτησία ενός μηχανήματος κινηματογράφησης σε μια πολύ δημοφιλή τηλεοπτική εκπομπή  για την οποία το εν λόγω μηχάνημα είχε πολύ μεγάλη αξία ενόψει του ότι στην πραγματικότητα ήταν ο παρουσιαστής της εκπομπής. Κανένα από τα μέρη αλλά και το κανάλι δεν επιθυμούσε να δημοσιοποιηθεί ένας μεταξύ τους δικαστικός αγώνας, καθώς η δημοτικότητα της εκπομπής στηρίζονταν στο ότι πρόβαλε τις οικογενειακές αξίες των συμμετεχόντων. Έτσι, η Διαμεσολάβηση επέλυσε τη διαφορά πριν χρειαστεί τα μέρη να καταφύγουν σε μια ακριβή και δημόσια δίκη που, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, θα έβλαπτε την εικόνα της εκπομπής.

Η δεύτερη περίπτωση αφορούσε επίσης την περίπτωση μιας επιτυχημένης τηλεοπτικής εκπομπής όπου ο παρουσιαστής της κατηγορούνταν για σεξουαλική παρενόχληση. Η διαφορά επιλύθηκε με Διαμεσολάβηση, ενώ σε κάθε περίπτωση και οι συντελεστές της εκπομπής και οι δικηγόροι τους είχαν λόγους να πιστεύουν ότι αν διαδιδόταν το εν λόγω συμβάν η εκπομπή θα σταματούσε.

Σε καθένα από τα παραπάνω παραδείγματα,  η τήρηση της εμπιστευτικότητας ήταν δυνατή μόνο μέσω της Διαμεσολάβησης. Έτσι και το κόστος επίλυσης της διαφοράς ήταν μικρό αλλά και το κοινό δεν έμαθε ποτέ για τις εν λόγω  διαμάχες, γεγονός που θα το επηρέαζε αρνητικά.

Πηγή: https://www.execrank.com/board-of-directors-articles/entertainment-disputes-consider-the-mediation-option

Εύη Αυλογιάρη

Υπ. Διδάκτωρ Ιατρικής

Πρόεδρος ADR Hellenic Center

Διαπ.Διαμεσολαβήτρια και Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών