Δεκαπέντε μαθητές στο 5ο Γυμνάσιο Βόλου έχουν αναλάβει το ρόλο του Διαμεσολαβητή για την εξομάλυνση των εντάσεων που μπορεί να δημιουργηθούν μεταξύ των συμμαθητών στο σχολείο. Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο προγράμματος και ήδη οι Διαμεσολαβητές χρειάστηκε να παρέμβουν μια φορά, ενώ αναμένεται ακόμη μία. Οι έφηβοι με τον αυθορμητισμό τους πολλές φορές τυχαίνει να έρχονται σε προστριβές μεταξύ τους για διάφορα ζητήματα που αφορούν στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Πώς, λοιπόν, αυτές οι εντάσεις μπορούν να κάμπτονται, τα πνεύματα να ηρεμούν, οι σχέσεις να εξομαλύνονται αρμονικά; Ο Διαμεσολαβητής έρχεται να παίξει αυτόν τον ρόλο και να φέρει κοντά τις αντιτιθέμενες πλευρές.
Η διευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Βόλου κ. Νεκταρία Σωτηράκη δήλωσε πως «η Διαμεσολάβηση ως τακτική ακολουθείται σε πολλούς οργανισμούς, εταιρείες και έχει να κάνει με την επίλυση των διαφορών μεταξύ των εργαζόμενων από τους ίδιους τους εργαζόμενους. Το ίδιο προσπαθούμε να κάνουμε και στο σχολείο, όπου για δεύτερη χρονιά υλοποιείται το πρόγραμμα της σχολικής Διαμεσολάβησης. Τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν για μια χρονιά με υλικό πρόγραμμα αγωγής και με τη συνδρομή καθηγητών έγιναν Διαμεσολαβητές, που σημαίνει ότι μπορούν να αποκτούν έλεγχο στα συναισθήματά τους, να μαθαίνουν να τα διαχειρίζονται, να κρατούν ίσες αποστάσεις αναλαμβάνοντας να επιλύσουν τις διαφορές που προκύπτουν μεταξύ των συμμαθητών τους και οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Δηλαδή δεν μπορούν να επιλύσουν διαφορές για οικογενειακά θέματα». Η διευθύντρια πρόσθεσε πως ήδη έχουν εκπαιδευτεί δεκαπέντε μαθητές ως Διαμεσολαβητές και από τις τρεις τάξεις του σχολείου, ενώ τα ονόματά τους έχουν αναρτηθεί και στον πίνακα ανακοινώσεων. Οι μαθητές είδαν θετικά το νέο θεσμό. Άλλωστε οι Διαμεσολαβητές δεν τιμωρούν, αλλά προσπαθούν να φέρουν κοντά τις δύο πλευρές. Ήδη έγινε μια Διαμεσολάβηση και επίκειται ακόμη μία.
Από την πλευρά του ο μαθητής της Β’ Τάξης, Ταξιάρχης Μανωλιάς, που είναι και Διαμεσολαβητής, επισήμανε τη σημασία του θεσμού λέγοντας πως είναι πολύ ενδιαφέρουσα η συγκεκριμένη δράση, αφού οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν Διαμεσολαβητή για να γεφυρώσουν τις διαφορές τους. «Προσωπικά ενημέρωσα όλα τα παιδιά της τάξης μου και το είδαν θετικά. Συνήθως οι έφηβοι μπορεί να έρθουν σε αντιπαράθεση λόγω παλιών διαφορών που έχουν, ή από ένα σπρώξιμο, ή επειδή άκουσαν κάποιο αρνητικό σχόλιο. Εμείς περνάμε το μήνυμα πως μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είμαστε όλοι μια ομάδα και πρέπει να συνεργαζόμαστε». Από το σχολείο έχουν προσκληθεί ειδικοί Διαμεσολαβητές από την Αθήνα για να ενημερωθούν καθηγητές, μαθητές και γονείς και από άλλα σχολεία.