Το 7στερο ξενοδοχείο άνοιξε τις πύλες του και οι πελάτες του, από τα πέρατα του κόσμου, απολαμβάνουν και συνάμα απαιτούν τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες του, διαμονής και περιποίησης. Το γλέντι που έχει οργανωθεί στη «ντισκοτέκ» στον πρώτο όροφο έχει συνεπάρει τους παρευρισκόμενους, η ορχήστρα παίζει δυνατά τα τελευταία χιτς και ο χορός καλά κρατεί. Το ξενοδοχείο είναι πραγματικά ένας επί γης παράδεισος. Οι ιδιοκτήτες του, ένας μεγάλος ξενοδοχειακός όμιλος, ξέρουν την αξία αυτού που δημιούργησαν και είναι υπερήφανοι γι’ αυτό.
Και τότε έρχονται τα πρώτα εξαγριωμένα παράπονα. Όσοι βρίσκονται μέσα στο χώρο προσευχής ταράζονται σε κάθε νότα της μουσικής, και είναι αδύνατον να συγκεντρωθούν. Και μόλις τότε γίνεται αντιληπτό το τρομερό κατασκευαστικό, αρχιτεκτονικό σφάλμα, η γειτνίαση των δυο αυτών χώρων, χωρίς να λάβουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητές τους. Οι ιδιοκτήτες θεωρούν αποκλειστικά υπεύθυνη την κατασκευαστική εταιρεία και είναι έτοιμοι να στραφούν δικαστικά και να ζητήσουν υπέρογκα ποσά από αυτήν. Η κατασκευαστική εταιρεία είναι μια καινούργια εταιρεία, νέων, πολλά υποσχόμενων, μηχανικών και αρχιτεκτόνων, που με τίποτα δε θέλουν να παραδεχθούν ότι είναι δικό τους το λάθος, που σίγουρα δε θέλουν η διένεξη αυτή που αφορά την παροχή υπηρεσιών τους να γίνει γνωστή σε ευρύτερο κύκλο ανθρώπων, ενώ παράλληλα διακαώς επιθυμούν τη συνέχιση της συνεργασίας τους με το μεγάλο ξενοδοχειακό όμιλο. Γι’ αυτό και προτείνουν στον ξενοδοχειακό όμιλο την επίλυση της διαφοράς τους με Διαμεσολάβηση. Ο ξενοδοχειακός όμιλος αποδέχεται, γιατί πρέπει να λύσει το πρόβλημα της λειτουργίας των δυο χώρων ταυτόχρονα μέσα σε μηδενικό χρόνο, γιατί αντιλαμβάνονται ότι η επιλογή του συγκεκριμένου μονωτικού υλικού που χρησιμοποιήθηκε ήταν αποκλειστικά επιλογή δική τους, αλλά και γιατί αναγνωρίζουν την πρωτοτυπία και μοναδικότητα των σχεδίων και την αρτιότητα της κατασκευής όσων αναλαμβάνουν να κάνουν οι νεαροί εταίροι της κατασκευαστικής εταιρείας.
Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι και τα δυο μέρη θέλουν άμεση λύση στη διαφωνία αυτή, δεν θέλουν δημοσιότητα για τη διένεξη αυτή, έχουν και οι δυο πλευρές ασθενή σημεία στην υπερασπιστική τους γραμμή και θέλουν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους και μετά την επίλυση της διαφοράς τους. Εννοείται βέβαια ότι όλα αυτά αποτελούσαν την κρυφή ατζέντα της κάθε πλευράς, που σαφέστατα δεν ήθελε να εμφανιστεί ότι φοβάται ή έφταιξε σε κάτι και έπεφτε σε εμάς, τους Διαμεσολαβητές, να κάνουμε τα δυο μέρη να αισθανθούν ασφαλή στη διαδικασία, να μας εμπιστευτούν και σιγά σιγά να τα βοηθήσουμε να απομακρυνθούν από τις αρχικές τους θέσεις και να μετατεθούν στα πραγματικά συμφέροντά τους, χωρίς να νοιώσουν ότι χάνουν το πρόσωπό τους (not to lose face). Η λύση βρέθηκε πολύ εύκολα. Αντικατάσταση του μονωτικού υλικού και πλήρη και εγγυημένη αποκατάσταση του προβλήματος της ηχομόνωσης, ώστε να λειτουργούν ταυτόχρονα οι δυο χώροι χωρίς κανένα πρόβλημα, με κόστος αποκλειστικά της κατασκευαστικής εταιρείας και σύμβαση αποκλειστικής ανάθεσης κατασκευής του καινούργιου ξενοδοχείου της ξενοδοχειακής εταιρείας κάπου στη …
Με τη λύση αυτή και τα δυο μέρη πήραν ακριβώς αυτό που ήθελαν και αυτό αποτελεί και την πεμπτουσία της Διαμεσολάβησης.
Βασιλική Δημ. Σκορδάκη
Δικηγόρος Αρείου Πάγου & Συμβουλίου της Επικρατείας, Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών – Solicitor Αγγλίας & Ουαλίας